torsdag 16 juni 2011

AGW

Hej
Jag ska börja med att erkänna, ja jag är lite trött, ja jag har ont i mina fötter, känner mig nykter bakis om ni förstår vad jag menar? Men det var värt alltihop, för det var en kanonkväll i går på AGW.
Det började med servering av tre rätters middag för klass 9:or, trotts min utbildning inom restaurang så blir det lite spänt, får vi ut allt i tid? Får alla rätt mat? Räcker det? Hoppas ingen får vänta? Tänk om jag spiller på någon? Men det gick hur bra som helst och jag tror att även middagsgästerna var nöjda, inte bara personalen.
Jenny Knechts var en underbar toastmaster och är värt alla applåder hon kan få.
Sen hem och svida om till barkläder och sätta igång och servera drinkar från baren på AGW, en grön, en röd och en blå.  
Man blir så glad av att var med i ett sånt här evenemang, glada dansande ungdomar än vart man vänder sig, hög musik och många frivilliga vuxna som springer och bär disk, minglar och fixar drinkar. Tyder på engagemang.
Sen inte glömma alla 9:or som vet att det är sista gången dom träffar alla klasskamrater samlade, gymnasiet innebär ju en splittring av det gamla och början på något nytt.
Sen när barerna slagit igen och discjockeyn slutat spela, så började uppdraget att få hem ungdomarna säkert.
02.30 kom jag hem efter en Norrfors sväng, trött men nöjd och jag hoppas att alla ungdomar också var det.

Vi hörs

Åsa Lindström

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar