fredag 13 maj 2011

Motgång kan förvandlas till framgång!

Ja ibland får man motgångar man inte räknar med. Skrev om ungdoms konferensen i Lycksele som jag varit på (mycket skrev jag) och publicerade blogginlägget - Måste man flytta för att få vara med !
Gjorde även klar blogginlägget om drop in -idrott som jag skulle publicera i dag, så att det inte skulle bli så mycket att läsa. Vad händer? Hela bloggen krascha och bägge inläggen försvinner.....snyft. Jag gillar verkligen att skriva, men vad f... Börja om från början, börja om på nytt, trallala.. tur att jag gillar dansbandsmusik.....

Föreläsaren Lotta Svensson fick alla lyssna på dag 1. Måste man flytta för att få vara med? Hennes avhandling som heter vinna eller försvinna kan ni ta del av på www.soderhamn.se/lottasvensson.
Första seminariet dag 2 var Drop-in-idrott, går det att planera spontanidrott och lite snus eller vattenpipa kan väl inte vara så farligt.
Andra seminariet dag 2 Ungas engagemang: Gametime och ungdomsombudet
Ni som var vaken på matte lektionerna har redan nu räknat ut att vi fick två ämnen på varje seminarium. Jätte bra!

Ungdomsombudet Johan Miranda Holmgren har jag bokat träff med för att diskutera -hur ökar man ungas inflytande och engagemang?




Daniel Nilsson kommer jag att bjuda in till kommunen så fler får ta del drop-in-idrott informationen som våra föreningar i kommunen är intresserade av.

Som ni förstår så har jag haft toppendagar i Lycksele, mött intressanta människor, fått lyssna till bra seminarium, fått bra jobbmaterial och en riktigt injektions kick framåt.

Åsa Lindström
Spontanidrott på hög nivå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar