måndag 2 maj 2011

Plötsligt händer det

I dag känner jag mig flitig som en myra. Bokat två träffar, kyrkan (NER) och Bu nämnden som vill höra om mitt jobb som ungdomssamordnare. Och det kanske är helt befogat utifrån ett citat från webben (VK) där man tror att jag bloggar på 50% som ungdomssamordnare. Det är verkligen inte sant, bloggen är bara en kanal att komma ut med vad jag gör, bloggen är inte det jag gör. Jag förstår att den farmor tyckte att pengarna var dåligt placerade. Så det känns bra att börja boka in träffar med alla möjliga och omöjliga grupper.

Har börjat få till en E-post lista till många av ungdomsaktörerna i kommunen. Jag väljer medvetet att inte säga alla, för jag har med stor säkerhet glömt flera. Måste bara prata med Polisen och Sociala så tror jag att den arbetsuppgiften har gått i lås.

Sen som från ovan ringde en kille från NTF och undrade om vi i kommunen skulle ha nytta av att dom kom med voltbilen och folk fick provvolta i en bil. Ja absolut sa jag , vi har en grupp "höga varv i 30" (EPA killarna och tjejerna) som den 18 juni har en träff och har pratat om en voltbil. Ni har möjligen inte glasögon som gör att man får prova gå, cykla eller köra med promille i blodet. (glasögonen gör fyllan) - Jo säger killen. Men JIPPI, vi har pratat om att just dessa två aktiviteter skulle vi ha haft den 18 juni. Ring Kenneth sa jag och kände mig fruktansvärt nöjd.

Sen fick jag förmedla det fantastiska besöket i Sundsvall till mina arbetskamrater och hur det har spunnit igång något i skallen på mig - hur vi ska kunna genomföra detta ? Den känslan av hopp och lust är fantastisk. Se föregående inlägg så förstår ni.

Plötsligt händer det bara, visst är det bra?
Rätt telefonsamtal, rätt möte, rätt dag, allt faller på rätt plats.


Åsa Lindström

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar