onsdag 13 april 2011

Blomman som hjälper barn/ungdom

I dag började min jobbardag i Umeå tillsammans med en ungdomssamordnare från Robertsfors på Mecka.
Tänk att både få gott fika, ett gott samtal och få igång ett samarbete i ett. Likt ett Kinderägg, tre i ett. Mycket bra start på dagen. Vi var överens om att vi saknade ett regionsamarbete i ungdomsfrågan, vi saknade ett aktivt kontaktnät mellan ungdomsgårdarna i regionen, (både för ungdomarna och ledarna) och vi var helt överens om att det skulle bli bra.

Nästa arbetspunkt var en informations stund i vuxenskolans lokaler för en grupp som jobbar med marknadsföring osv. Där fick jag frågan om det inte fanns föräldrar på byn? Tänk att det finns själar som verkligen vill ungdomarnas bästa och frivilligt vill ställa upp. Jag ska kolla hur det ser ut och medverkar gärna till samordning i frågan. Återkommer!

Och vad dök sen upp på kontoret? Jo en liten fröken som sålde första maj blommor. Och konstigt nog så tog hon inte kort, så jag får efter jag tagit ut kontanter i kväll cykel till fröken och så tar vi nya friska tag i blomförsäljningen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar