fredag 1 april 2011

Sommarläger!

I dag skulle jag träffa kyrkans representant som jobbar med ungdomar. Jag tror att vi skulle försöka få till ett samarbete. Men han fick nog tyvärr förhinder, för han dök aldrig upp på mitt kontor. Men det kommer ju fler dagar som tur är, så allt kring våran träff löser sig nog. Men träffen väckte gamla minnen till liv, sommarlägret på Fårskäret 2010. Ett samarbete mellan kyrkan och kommunen.
Helt fantastiskt! Nu är det väl alltid så att verkligheten/sanningen blir något annorlunda när det gått ett år. För visst kunde vi haft bättre väder, ungdomarna kunde ha sovit lite mera, ledarna kunde varit mera samspelta och förberedda, det tog på en gammal kropp att få så lite sömn, men vad gör väl det om hundra år?För jag tror att alla som var med på lägret minns det med glädja och känner en viss saknad. Några springer jag på ibland, några pratar jag med på Facebook,men några har jag faktiskt inte träffat sedan i sommar. Grymt tråkigt! Skulle verkligen vilja veta fortsättningen på deras liv.
Om jag fick fritt önska något, förutom ett Ö-kök och en skogarderob, så skulle jag vilja starta ett sommarläger i strömsörs gamla lokaler. Ta emot ungdomar/barn som vill komma ifrån staden, ensamheten, föräldrarna osv för några veckor under sommaren. Knyta nya kontakter, busa och bara vara barn.
Tyvärr så tror jag att många barn behöver komma ifrån sin vardag, att få se och uppleva något annat för att orka med. Tyvärr!
Men dom flesta tycker nog att det bara är väldigt kul att träffa ungdomar i samma ålder, från andra ställen i Sverige, utan att ha behov av att komma ifrån något. Man får upplevelser och minnen man aldrig glömmer och bruna ben och skrubbsår. Mysigt!
Så i helgen ska jag gnida på lampan intensivt och hårt, så kanske anden kommer fram och min önska går i uppfyllelse.
Skattjakt!





Åsa Lindström

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar