söndag 17 april 2011

Liv

Rädda liv
Rädda små liv
Vill rädda alla små liv i världen
Låter det stort?
Jag vill rädda alla små liv i världen

Alla dessa små händer och fötter
Tyst tassande efter bus och lek

Alla dessa stora tankar i små kroppar, vill jag bevara
Brandman
Flyga till månen
Bli stjärna
Att kunna rädda alla små liv

Att alla små får stor trygghet
För tryggare bör ingen vara

Men vad ser jag?
Tidningar
Tv
Gatan
Skolan

Rädda liv
Rädda små liv

Små händer och fötter
Tassade från skräck och köld

Alla stora tankar i små kroppar
Var är mamma?
Hunger
Syns jag?

Jag vill rädda alla små liv
Jag vill

Alla vuxna
Vuxna människor
Till alla vuxna i världen vill jag ge bort vilja

Jag vill
Låter det stort?
Jag vill rädda alla små liv i världen.

Åsa Lindström
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar