fredag 15 april 2011

Droger!

I går kväll såg jag liten stund från programmet Debatt, det handlade bla om droger. Jag bli faktiskt lite rädd, jag märker en viss attitydförändring mot droger. Bara sättet man diskuterar på gör att jag får ont i bröstet, är det bra att kända personer öppet talar om att dom tar droger och gillar det? Tunga droger är vanligt förekommande på krogar och frågan blir hur ofta ser man det? Varför ska vi förbjuda användning av droger? Är vi inte moderna nog att inse att vissa droger inte är farligare än alkohol (som också är en drog)
Droger är FARLIGT! Droger är OLAGLIGT av en orsak. Vi måste få våra ungdomar att förstå att någon trevlig framtid i den branschen finns inte, men jä...ligt stor tur klarar du av att prova utan att få men eller beroende. Men troligast INTE! Varför vill man chansa? Varför vill jag offra många år framåt att föröka ta mig ur ett beroende, när det enklaste är att säga NEJ första gången jag blir erbjuden. Det är verkligen inte svårt. Det är inte värt den stund man tycker att man är häftig inför kompisarna när man TÖRS prova en drog, mot det helvete du kan möte. Och det möter du själv! Då finns inte kompisarna där och stöttar dig, missbruket blir verkligen ditt egna problem. Men när du provar första gången finns oftast ett grupptyck och vi känsla. Men jag lovar, den vi känslan finns inte sen.
Ta chansen att ha roligt, må bra, få en framtid. Säg NEJ till droger!

Maskrosbarn!
Åsa Lindström

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar