tisdag 12 april 2011

Ungdomsvecka!

Den här veckan går verkligen i ungdomens tecken.

I måndags visades filmen Tilda på UG om en tjej som dör första gången hon provar droger, 35 st vuxna kom. Nu var jag inte där själv, men jag har hört både från arrangörerna och dom som var där att det var en väldigt bra kväll. Patrik från ungdomsgruppen inom polisen som berättade om alkohol, hasch osv fick nog en och annan att hoppa till av informationen dom fick. Detta är kanske en kväll man kan tänka sig att ta i repris till hösten. Vem vet!

I dag har jag haft några ungdomar på kontoret som ville prata lite om att bli egen företagare under sommaren. Sommarlovsentreprenör. Jag hoppas verkligen att fler ta chansen att bli sin egen chef och träffa andra ungdomar från kranskommunerna under utbildningsveckan i Umeå.

I morgon ska jag träffa en ungdomssamordnare från en kranskommun och börja samarbeta, samordna ungdomsfrågan mellan kommungränserna. Jag vet faktiskt inte var samtalet tar vägen, men en början till något är det nog. Han har jobbat en hel del med ungdomar och politiker och det tycker jag verkar intressant. Hur får man dessa världar att flätas samman? Hoppas han har svaret på det, då blir jag glad och hoppfull inför framtiden.

På torsdag kommer jag att träffa "min" referent grupp på dagen och hoppas att jag får besöka EPA gänget på kvällen. Höga varv i 30, kan man ha coolare namn på en grupp? Mycket spännande dag!

På fredag träffas vi kranskommuner angående sommarlovsentreprenörerna och fortsätter den planering.

Så i veckan har då jag haft ungdomsfokus! Har du?

Bilden symboliserar Patrik från polisen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar