torsdag 7 april 2011

Man får vårkänslor av höga varv i 30

Nu har jag sett flera vårtecken, så jag tror på riktigt att våren är påväg. Har börjat kunna cyklar med hundarna utan att vara livrädd att glida omkull, katterna har lagt en råtta på köksgolvet, vårfåglarna har jag både sett och hört, jag gick ut en kväll i bara tjocktröja och jag frös inte, köpt nya gummistövlar, men ser mycket fler människor ute när man går på en promenad och helt klart fler ungdomar ute på samhället.
Fler mopeder och kanske också fler EPA traktorer, fast dom tycks jag nog ha sett hela vintern när jag tänker efter.
På tal om EPA
En rolig händelse som är pågång...... man kan lätt tro att inget trevligt händer i kommunen, men ack så fel.
Det kommer i sommar att vara en EPA-träff  med crusing och aktiviteter för hela familjen.
Gruppen som jobbar med detta evenemang kallar sig Höga varv i 30. Fantastiskt namn med ivriga medlemmar.
Lördagen de 18 juni drar Nordmalings första A-traktor träff igång.
Dagen kommer vara fylld av aktiviteter, tävlingar, musik, underhållning och mat.
Missa inte detta arrangemang!
Ungdomarna har stöttning av frivilliga eldsjälar, studieförbund och socialtjänsten. Det kan man kalla samordning av resurser.Tummen upp!


Åsa Lindström
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar