torsdag 31 mars 2011

Ungdomar i mina tankar!

Nu trodde ni att jag skulle ha glömt att skriva i dag va? Jag har ju lovat ett inlägg per dag och det tänker jag försöka hålla, än om vissa inlägg kommer väldigt sent. Så icke sa nick, här kommer det.
Jag har verkligen haft fullt upp i dag, först en turist och coach träff i Umeå, inte mycket till ungdomsfokus tänker ni nu. Jo, stor del av dagen gick ut på att jag funderade på hur bra coachutbildningen som dom pratade om skulle vara för mig och min ungdomssamordnings tjänst. Både att bäst lotsa ungdomarna till ett svar om vilket företag dom ska starta som egna företagare (sommarlovsentreprenörer), till vad dom skulle vilja göra för att hjälpa till att Nordmaling blir en bättre kommun att bo i. Med rätt frågor få de svar som dom själva söker. Visst låter det fantastiskt så säg. Ungdomarna i mina tankar!

 Direkt jag kom hem från Umeå hade vi årsmöte i Nordmalings musik och teaterförening på OASEN och direkt efter såg vi en föreställning med Emil Jensen. Helt makalöst så himla bra den killen är. Man blir mållös, imponerad och full av beundran när man ser/sett föreställningen. Och hur kommer nu ungdomsperspektivet in.....joo, det borde varit fler ungdomar i publiken. Var är dom? Dom skulle älska hans ordvrängeri och vi skulle fått in någon ungdom i styrelsen. Var är dom? Ungdomarna i mina tankar!

Hörs i morgon
Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar