tisdag 8 mars 2011

Ungdomssamordnaren tar ton

Hej
Sedan 110101 har jag fått det fantasktiska uppdraget att vara ungdomssamordare i kommunen, jag är supernöjd. Men bara för att det är fantastiskt så  innebär det inte att det är enkelt - samordna ungdomsfrågorna? Vilka jobbar i dag med ungdomar i kommunen? Hur kan dom samarbeta?Vad menar vi med ungdom? Jag känner mig ganska ung, men räknas jag dit? Tveksamt! Vilka frågor vill vi vuxna driva? Vilka frågor vill ungdomarna driva? Vet ungdomarna alltid sitt bästa? Eller är det vi med erfarenhet av livet som vet vilken stig som ungdomarna ska följa för att allt ska blir bra? Var hämtar jag drivkraf och nya sätt att tänka?
Som ni förstår finns det en hel del att fundera på och denna blogg kommer att vara en kanal där jag kommer att skriva ner mina tankar och beskriva hur jobbet med ungdomsfrågorna drivs framåt. Mitt mål är ett inlägg per dag.
Vi hörs i morgon! ( då jag kommer att berätta om vad jag gjort och vad som är pågång)

Åsa Lindström
Ungdomssamorndare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar