fredag 11 mars 2011

Alla tillsammans!

Jag tycker om aktiviteter där man mixar ålder, kön, status osv.
Titta tex på dom som åker skateboard, alla är tillsammans. Där är det inte åkning för killar födda -05 på torsdag och tjejer födda-01 på onsdag. Alla samsas om åktider, bygger ramper och lär av varandra.
Alla med skateintresse tillsammans.
Det gillar jag!


Musikerna funkar också på samma sätt tycker jag. Man spelar i samma band både killar och tjejer, gamla och unga. Olikheten låter bäst, sax, trummor och bas.
Alla med musikintresse tillsammans.
Det gillar jag!

Och det är lite så jag tänker när jag funderar på ungdomssamordnar jobbet, alla tillsammans. Både dom som jobbar förebyggande, utvecklande och dom som finns där när det inte alltid går så bra och stöd, skydd och hjälp behövs.
Alla med ett ungdomsintresse tillsammans.
Det gillar jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar