onsdag 16 mars 2011

Men vad hände nu? - Ja inte är det mitt fel.

Jag som lovat att göra ett inlägg per dag. Hur bra gick det? Jag blev helt förvånad när jag just skulle visa min kollega bloggen och upptäcker att sista inlägget var i måndags, vart tog tisdagen vägen?
Nu tror jag ingen saknar mina blogginlägg (än), men jag blev bara förskräckt själv över att en dag försvann för mig. Jag kommer ju ganska snabbt att bli pensionär om det ska fortsätta så här. Tappa minnts en dag i veckan...illa, illa.

Ja, vad hände då i går tro? Förutom att det var en väldigt stressig dag på många sätt.
Ungdomsgruppen som har träffats sedan 3 december 2009 och som kommit fram till förslaget med att jobba mot att bli årets ungdomskommun, träffade jag i går. Jag redovisade hur min roll/funktion/arbetsuppgifter som ungdomssamordnare kommer att se ut, vad jag gjort sedan jag börjat och hur jag tänker mig att kunna jobba framåt. och vi diskuterade gruppens funktion i framtiden.
Om vi börjar med min roll/funktion/arbetsuppgifter kalla det vad ni vill:
- Hålla kontaktytan med ungdomsaktörer, föreningar etcetera. Stötta deras initiativ.
- Stötta ungdomarnas initiativ- endast med ungdomarna är jag operativ.
- Sammanställa information som ökar insikten om ungas villkor + pressentera. (omvärldsbevakning)
- Kontrollera nationella aktörer + andra kommuner
- Finnas med i andra arrangemang, som bollplank, stötta -inte vara ett extra huvud, långsiktiga systemsatsningar.

Ej ordinarie verksamhet
utveckla nya initiativ
strategiskt och långsiktigt tänk 

Gruppens roll: Gruppens funktion blir att vara en referent grupp. Se till att jag är på vägen och inte börjar med dikeskörning. Men även ge mig input om vad som är på gång och hur vi kan samordna oss på bästa sätt. I gruppen sitter studieförbunden, skolan, sociala, UG personal, Atlas personal, biblioteket osv.

Det känns verkligen jätte spännande att få jobba både med ungdomsfrågan och jag ser framemot att jobba med referntgruppen och alla andra grupper/möten och personer jag kommer att springa på.

Åsa 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar