tisdag 22 mars 2011

BRIS

I går lyssnade jag på Bris rapporten 2011 för andra gången i år. Jag blir så berörd i kroppen så jag kan nästan inte förklara känslan. Först blir jag väldigt arg att BRIS måste finnas och att vi inte kommit längre i samhället med  att skydda våra barn från fysiskt och psykiskt våld, sexuella övergrepp och myndigheters agerande. Sen blir jag berörd på det sättet att jag känner för barnen som blir utsatta, det gör ont i kroppen. Sen får jag en enormt stor känsla av - vad kan jag göra? Jag måste göra nått? Det enklaste och det jag kommer att göra i dag är att bli medlem i Bris. 360 kr /år(Postgirokonto 90 15 04-1 ) och då får jag också, förutom känslan av att faktiskt göra något även BRIS tidningen.
Ja allt blandas i en enda stor jätte känsla.
Tack Charlotte och Annchristin från Bris som besökte oss och jag hoppas ni snart blir så sysslolösa att ni tappar era jobb! :-)

Här kan du ta del av BRIS rapporten
 
Som ni vet har jag en praktikant med mig i veckan som fick ta del av informationen. Här kommer Toms reflektion.

Tom: Det var som en chock ! När jag hörde att om 3-åringen som vart misshandlad till döds i Stockholm på ett hotell för att hon kissat på sig. Då började jag lyssna mycket noggrannare. Så synd att Bris måste finnas, man ska inte misshandla minderåriga över huvudtaget. Tänk vad ensam man skulle känna sig utan föräldrarnas stöd! Du blir misshandlad fysiskt och psykiskt dagligen, vad gör du?


Charlott Davidsson Brisombud Region norr
Annchristin Gustavsson Regionchef Region norr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar