fredag 25 mars 2011

Praktikantens egna ord


Nu har en vecka gått och Tom har cyklat hem. Vi har trivts bra ihop och jag hoppas verkligen att han hamnar rätt i livet han har grymt bra förutsättningar.
I dag har Tom fixat affischer för sommarlovsentreprenörerna och satt upp på skolan, UG och simhallen. Sen har vi åkt runt med Turistguiden till företagen i kommunen, lärt mig lägga in film från filmkameran till datorn, hjälpt Irina att strukturera upp vid kopieringsmaskinen och nålat upp på artiklar på våran "skrytvägg" på jobbet. Bra gjort Tom.
Han har med egna ord beskrivit sin vecka på Utveckling Nordmaling.

Toms:
Under dessa dagar jag har varit praktikant hos utveckling Nordmaling så har en massa roliga saker skett! Åsa (som jag har följt med och hjälpt) har varit väldigt snäll och social! Jag har sett hur en vanlig dag ser ut hos utveckling Nordmaling och vad dom håller på med. Då vi var hos Bris fick jag lära mig hur det kan se ut hos olika familjer i Sverige. I Olofsfors fick jag lära mig vad en rekrytering var. På UG fick jag hjälpa till och planera inför valborg för ungdomar. Under hela veckan har jag lärt mig att i detta jobb så finns det alltid snälla och roliga personer och vad som helst kan hända då man minst anar det 

Våren?
Vi hörs på måndag igen
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar