torsdag 17 mars 2011

Är statistik alltid så bra?

Tänk vad Facebook kan vara bra att ha ibland. Jag hittade en knapp på bloggsidan där man kunde läsa av statistik, hur många som varit in på ungnordmaling.blogspot.com osv. Inte rolig läsning, 3 besökare en dag och som mest 8 besökare. Då kan man ju verkligen undra om man lägger tiden och tankarna på rätt ställe.     ( Måste nog försvara mig direkt mot mig själv, att jag bara hållit på i fem-sex dagar än.)
Men då kom jag på Facebook, om jag skickar ut bloggens länk där. Sagt och gjort, efter lite hjälp från proffsfacebookare så vips......... 38 besökare. Helt otroligt. Nu gäller det bara att bygga upp en spänning för er att vilja komma tillbaka varje, varje dag.Tänk vad man kan utmana sig själv till galenskap. Sen blir nästa utmaning att locka ungdomarna att vilja kommunicera med mig. Undra om en tävling med priser skulle locka några att följa ungdomsarbetet och bli mera delaktiga. Bästa tipset hur man integrera ungdomarna i den politiska världen vinner något fantastiskt! Ja det finns lite att fundera på.

Eftersom våren börjar ge sig tillkänna även i Norrland, tänker jag i morgon ge mig ut på tunn is. Läxor - för eller emot? Visst föröker vi också slå nya tittarsiffror i morgon?

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar